Röpke találkozás egy tolvajjal újfent

Tegnap újra nemzetközi vonaton ültem. (Legutóbb tavasszal ellopták a táskámat). Még ki sem gördült a Keletiből a vonat, máris több inzultus ért, mint amire vágytam. Pont ami a legizgalmasabb és a leginkább felháborító: láttam egy igazi tolvajt működés közben!! A Keleti pályaudvaron történt, a Hungária gyorsvonaton. Egy nyitott légterű négyesekkel teli kocsiban. Harmadikként szálltam fel a vonatra, s pont a helyemen ült a fickó, aki innen is lett ismerős: segített felrakni a bőröndöm. Hogy egész pontos legyek, először csak az tűnt fel, hogy magában beszélt. Mikor meglátott káromkodott egyet, -de csak úgy félhalkan, Gollam módjára. Nem is értettem miért? Leülve elkezdtem vele haverkodni: Te? Csak így cucc nélkül? Motyogott valamit magának kinézve az ablakon. Ráhagytam a társalgást -mondván tuti nem normális. Majd, mintha várna valakire akinél jegy van- én így képzeltem, mert folyton az óráját nézte, hirtelen elkezdte tapogatni a kabátját, s megkérdezte itt leszek-e?? Ezzel elsietett. Kb. 10 perc múlva visszajött, orrom alá dugva egy jegyet, h ez hova szól. Leültette a németeket, majd megint elrohant. Ekkor már úgy véltem, ebből próbál borravalót szerezni. A túloldali négyesbe egy arab srác ült le.  A következő pillanatban a háta mögötti négyesben akasztotta fel kabátját, a srác kabátja mellé. A jobb keze pedig szép-lassan átcsúszott a fekete kabát belső zsebéhez.  Matatott a srác kabátzsebében!!! Mozgott a fekete kabát, hogy megfigyeltem az egészet is vette észre, éppen jöttek a folyosón szemből. Erre abbahagyta a műveletet. Másodpercek töredéke alatt vagy ezer gondolat futott át a fejemen, hirtelen nem is tudtam mit tegyek, köpni-nyelni nem tudtam. Furamód egy pillanatra még rokonszenvesnek is találtam a fickót, lehet, mert segédkezett, vagy mert olyan szerencsétlen kinézete volt, de végül győzőtt az józan ész. A sikertelen lenyúlás után még levágódott hozzám fedezékbe, pont mikor a személy leírását jegyeztem le.

(sárga bőrdzseki Virginia felirattal, fehér baseball sapka, rövidre nyírt (0.5 körül) haj, fehér rövidnadrág, izmos vádli, beesett szemek, sovány arccal, kiemelkedő orral, pulóvere néhol koszos.)

-Mit jót csinálsz Főnök?

-Csak írogatok... s ezzel elsietett.

 

-Mit jót csinálsz Főnök?

-Csak írogatok... s ezzel elsietett.

sárga bőrdzseki Virginia felirattal, fehér baseball sapka, rövidre (0.5 körül) nyírt haj, fehér rövidnadrág, izmos vádli, beesett szemek, sovány arccal, pulóvere néhol koszos.