szétszóródtunk gombamódra...

 

 

Kedden este végső stádiumába került a háztáji gombatermesztés =)

Végre valahára Hétfőn beáztattam az alapanyagot, Kedden pedig bezsákoltam. Nem volt egyszerű, könnyű munka, de! Remélem gyümölcsöző lesz! =) Nagyon ajánlom hogy gombamódra szaporodjanak, mert sok időt, és munkát öltem bele. 

Az egész ott kezdődött, hogy Orosházán láttam egy újságban gombatermesztésről egy cikket. Megtetszett, hogy csak egy pince és pár körülmény kell neki, és már működik is. Akkoriban a mi pincénk egy kupleráj volt, telve mindennel, ami egy ház körül csak összejöhet. Már az is komoly meló volt átpakolni, kitakarítani, rendszerezni, kimeszelni stb. 

Hát még aztán az alapanyagok beszerzése, egy délutánom ment el arra, hogy 8 zsák csutkát összeszedjek. Szerencsémre Viktor cimborám elhozta, ezzel nem kellett sokat vacakolnom. De 4 zsák feldarabolása, éppen sok órámat ette meg. Fogtam a csutkát, és baltával feldaraboltam. Tatám mikor meglátta azonnal elkezdett aggódni, csak az ujjadatle ne csapd! 

Még egybe van =) Berögződött a rutin, és sikerült, de milyen áron? 

Sokáig húztam ezt a dolgot, mert tudtam, hogy a befejezése körülményes lesz. 

Hétfőn kértem egy nagy vájlingot, forraltam meszes vizet, bezsákoltam rasszer zsákba az alapanyagokat, és beáztattam azokat. A kivett zsákokat alaposan bebugyoláltam, tettem helyébe a következőt. Ez így ment egész álló nap. Sikerült is leforráznom a hasamat, és a lábfejemet.

 

Másnap, átlátszó műanyag zsákokba tömködtem a spórával elkevert alapanyagot.

 Összekészítettem a helyüket, meleget, és párát adtam a helységnek. Ez is eltartott egy egész napig. Szerdától már csak annyi dolgom van, hogy szellőztetek mikor eszembe jut. Imádkozok, s remélem, összejönnek a várva várt gombák.