a lápvidék gyermekei

www.port.hu/a_lapvidek_gyermekei_les_enfants_du_marais/pls/fi/films.film_page

 

Kellemes történet, bár egy kissé vontatottan halad a kiteljesedés felé. Nekem tetszett. Nem mindennap látok ilyen jellegű filmeket. Hétköznapi emberekről szól, több osztály vágyait- életét tükrözik szerintem elég élethűen a filmben. Legszimpatikusabb főszereplő Garris, aki segít, lökött de szerethető barátján Ritonon. Rejtett főszereplője e kedves történetnek Cri-cri az ötéves kislány. Ők hárman boldogok voltak a lápvidéken, szabadok voltak, és örökké vidámak. Nézzétek meg ha tudjátok, többet nem árulok el róla. :)

Hadd vonjak párhuzamot:

 Egy kedves moldvai ismerősöm, aki az esztenán volt birkapásztor. Láttam hasonlót. Egy 60 körüli bácsikát kel elképzelni nem rongyosan, de nem is épp tisztán. Kb mint egy budapesti csöves. Tiszta vörös volt a képe és borostás volt mint az állat. Hatalmas nagy marka volt, meg volt dagadva a fejéstől. De amíg sétáltunk sokat viccelődtünk szinte mindenen. Nem volt besavanyodva, mint a városiak nagy része, jól kijöttünk egymással. Egy napot töltöttem nála. És ha több napig maradunk egy helyben én bizony kinnt is laktam volna a birkákkal.  Füves dombok, itt-ott bokrokkal megtűzdelve, az épületben minden élethez alapvető dolog megvolt. A közelben egy forrás vize halmozódott fel. Civilizáció sehol. Béke, csönd, állatok...