Cseh Tamás és Harcsa Veronika, Hodorog András-zene

Hát őrület mondta Antoine, ezek mennyit isznak ezek a vének! A Keleti pályaudvaron történt; beültek a nagyterembe. Egy dizőz énekelt egy ilyen emelvényen. 20 centis emelvény lehetett, azon énekelt a dizőz egy réges-régi tangót. Akkor jöttek be Desiré meg Antoine és ehhez az asztalhoz ültek le ahol ez az öreg részeges ült, a pohárral a kezében. Az Antoine azt mondta a desireének hogy te -így áthajolt,(most nem tudok rád nézni) így áthajolt, és azt mondta, hogy: -a nemzedéki ellentéteket öreg egy kicsit most ki tudnánk élezni és ugyanezzel a mozdulattal neki lökődött az öregembernek, és azt mondta hogy:- nem erőltetett ez a dolog egy kicsit hogy még mindig itt iszogatunk? hány éves maga 200? -Nem erőltetetett ez? -Túlélni mindent? hohoho MONDTA, Antoine az öregembernek -a régi nők! ja tudom a háborúk, a frontok -átmentünk sok mindenen aha és még iszunk még mindet tudunk még azért bemegyünk egy kocsmába meginni még két fél decit harisnya lent, blúz odafent régi nők, haha, ismerem a történetet mondta. Az öreg pedig mosolygós kék szemű ember volt, olyan rőt hajú, és azt mondta Antoinenak hogy igen, igen uram kitudja? látja?látja maga se tudja pontosan..Azért van az egész mert ki lát az emberekbe? És azt mondta, hogy én például SZÜLETTEM MAGYARORSZÁGON

Azóta vagyok Cseh Tamás rajongó, mióta meghallottam a Petőfi Rádión. Agusztusi nyári éjszakán, béka-brekegés, hangulatos világítás mellett éppen Nyírő könyvet akartam olvasni, mikor valami miatt bekapcsoltam a rádiót. Éppen Cseh Tamás szólt, és az éjszaka csöndjében olyan jól szóltak ezek a dalok, hogy egy életre belém ivódtak. Le is tettem a könyvet és csak hallgattam a dalokat.

Budapest
Születtem Magyarországon,
Fehér babák,
Tangó,
Hatvanas évek
Micsoda útjaim
Jobbik részem,
Rubintpiros,
Légy ma gyerek,
Lee van Cleef,
A 74-es év
Széna tér
Apa Kalapja

 

 

 

Eddig ezeket sikerült megkedvelnem. Néha arra kelek hogy egyiket-másiket dúdolom magamban, és igyekszek a gép elé belehallgatni, feleveníteni az álmomban már hallott ritmusokat. A milkában lesz jövő héten emlékest, adnak egy filmet is jó lesz.

Járd ki lábam járd ki most

Szombat este volt, mikor a Paprika fesztiválon estére be lett ígérve egy Moldvai táncház. Hát nekem ott a helyem. Az elsős néprajzos lányok közül ott volt az Anna-Noémi duó és barátaik. Találkoztam ott még Andrissal és egyéb néprajzosokkal. Tőlem a Balázs Viktor páros volt várható, megbeszélni a moldvai kirándulást hogy van e idő vagy nincs. Noéminek is ekkor erről beszéltem mire lehet számítani. Meg volt két ember plussz Győző. Jó kis csapat lesz, bár Balázsban már egy jó ideje csalódtam, de csak azrét is elviszem hogy lássa miből áll az én semmirevalóságom. Én fogok reményeim szerint előadást tartani a Székelykőről, és a csángókról. Nem is álltak be táncolni olyan egy két fapofa mind a kettő, pedig már annyit láthatták már a mozgást hogy szerintem lazán menne nekik. Mindenesetre én nem zavartattam magam és marha-jól éreztük magunkat.

Jó volt, mert 10 óra után erősítő nélkül folyt tovább a muzsika, és nem is tudom de mintha jobban szólt volna minden. Utolsó busznál tovább nem maradtam, mert ki voltam fáradva, délután nem aludhattam, mert győző volt aznap vizitába nálam.

András bácsi nagyon jól fútta a sültüt, jó lenne tanulni őtűle. Roszat nem mondhatok jól szótt minden.

 

Gerscwhin:Porgy és Bess

Hétfő este történt, hogy Harcsa V. művésznő Szegedre látogatott, és egy nagyon hangulatos koncertet adott szintén a Milkában. Nyolc óra volt kiírva, én hét körül már beültem, helyet foglaltam magamnak és Borinak. Andrisék asztala legelől volt oda vitem hát két széket. És lassan iszogattam a fröccsömet.

Bori megkésett, egy óra alatt látványosan tele lett a helyiség. Ennyi embert én még nem láttam itt. A lépcsőig álltak a népek, tudom jól, mert kimentem Borit megkeresni. Nem volt egyszerű játszma kijönni sem, hát még bejutni!!! Összetalálkoztam vele az ajtó előtt, és a szó szoros értelméáben átdurakodtuk magunkat a tömegen. Kellemetlen volt de hát mittudjunk csinálni?? Marhára nem érdekelt a sok marha aki nemhogy kiült volna az ablakhoz hallgatózni, mert ott többet lát és hall mint odalenn leghátul.

 

Elképesztően vékony, csodálatos hanggal, és látszik rajta hogy játszik, erőrl szól az egész jazz és zene. Játék. Ahogy játszik a hangjával ugyanúgy a teste is vonaglik a zene ritmusára. Most hogy így leírom, nem adja vissza azt a vizuális élményt ahogy apró mozdulatokat tesz. Mivel olyan közel voltunk egymáshoz, (Borival egy szám erejéig egy széken ültünk). Olyan bizalmas infókat is elárult dalairól, magáról amit egy nagyobb hangvételű koncerten semmiképp nem mondott volna el. A pasi ügyeiről, magánéletéről...

Kétszer rendesen visszatapsoltuk, a szünetben Balázzsal vitattam meg a Moldvás dolgokat mire számítson. Csodás egy koncert volt, megérte elmenni. Tetszett amit láttam és amit hallottam. És mindezt annak fényében hogy nem ettem reggel óta semmit. Itthon úgy bezabáltam hogy nem bírtam elaludni...