viccözön-aki nem hiszi annak utána járunk!!

Most megint az 50-es években vagyok. És találtam egy-két üdítő gyöngyszemet. Íme:

Inkognitóban

Rákosi, hogy állítólagos népszerűségét megtudja, titkon beül egy moziba. Épp pereg a híradó, melyben az augusztus 20-i friss kenyeret adják át neki. Behúzott nyakkal, titkon mosolyogva látja, hogy a mozi közönsége felállva, skandálva, tapsolva mondja: Éljen Rákosi! Éljen Rákosi!

Mire a mellette lévő ember rácsap Rákosi kopasz fejére és rákiált:

- Tapsolj, kopasz, mert elvisz az ÁVO!...

 (A Mikszáthon a "nagy gödörnél" tudod  avaslemezeken lelkes kampányolók kitették Rákosi pajtás kopasz fejét :)


Malőr

A napilap főszerkesztőjét letartóztatja az Államvédelmi Hatóság. A kihallgatáson a főszerkesztő megkérdezi:

- Elvtársak, nem értem, miért hoztak be ide, mit vétettem én a párt és Rákosi elvtárs ellen?

- Jobb, ha nem kérdezi! - felelik azok fenyegetően.

- De hát elvtársak, én már az illegális párt tagja voltam, és azóta is töretlen lendülettel építem a népi demokráciát, az újságban rendszeresen közlünk cikkeket Rákosi elvtársról, például a tegnapi számunkban is hírül adtuk, hogy Rákosi elvtárs látogatást tett a minta-sertéstelepen.

- Hát éppen ez az!

- Ezt hogy értik?

- Nézze csak meg a fényképet!

A főszerkesztő megnéz, Rákosi épp egy disznóólban szemléli az állatokat. Aztán a pillantása a képaláírásra esik és elfehéredik, amikor elolvassa: "Rákosi elvtárs a disznók között. Balról a harmadik Rákosi elvtárs."

 

Az ÁVH-s fiú hazalátogat

Államvédelmi akciócsoportos lett a falusi srácból, vérbeli ÁVH-s. Egy nagyobb bevetés után éppen arra mennek hazafelé, ahol a szülei laknak. A fiú hazamegy látogatóba, természetesen talpig fegyverben. Az apja körbeforgatja, úgy nézegeti a fiát.

- Ez igen! Büszke vagyok rád! Mi ez? - mutat a géppisztolyra.

A srác lekapja a válláról a fegyvert, lő egy sorozatot, az udvaron ott marad öt tyúk kinyúlva.

- Ez géppisztoly.

- És ez? - mutat az öreg a kézigránátra.

- Ez? - a fiú leakasztja az övéről, kibiztosítja, odavágja az udvar végén álló budihoz, az a levegőbe repül. - Kézigránát.

- Nagyon derék! - bólogat az öreg. - Kár, hogy szegény anyád ezt nem láthatja.

- Miért, hol van?

- A budiban...

 

Hárman - egy cellában

Hárman ülnek egy sötét cellában és kérdezik egymást, miért vannak itt.

- Én azért vagyok itt, mert szidtam Rajk Lászlót.

- Én is azért vagyok itt, mert szidtam Rajk Lászlót.

- És te ki vagy?

- Én vagyok Rajk László!