December 8

Téli ruházkodásról egy mondatot...

Az elmúlt hetekben sétáltam a városban,és arra lettem figyelmes hogy vannak emberek akik a nagykabát sál összeállítás mellé még a napszemüveget is felveszik. Hülye divat gondoltam magamban. Nem elég hogy be van borulva az ég, de még sötétítsük is be a szemönket, megy egyáltalán: idiótán néz ki.

Ja, én is megkaptam a magamét: az állatkertes sálamat letömegcikkezték. Való igaz, tömegcikk, de nekem csak ez az egy ilyen jelleg cuccom van, és nekem tetszik.

Néprajzos est azaz a Dec4-ei Mikulás buli:

Gyorsan megemlékezem már a Mikulás napi banzájról, mielőtt a feledés homályába veszne. Szóval az egész történet alapja Szerda éjjel kezdődött, amikor is éjszakás voltam a Móratescóban. Reggel beállítottam népviseletes órára, ahol sikerült elaludni a referátumokon :)  Ilyet nem szoktam csinálni de most először előfordult.

A délben kezdődő megtorlások óra is hasonló fogadtatásban részesült :)

Ezek után a következő fél kettőkor induló folklór bídzsível, na azon nem aludtam egy jottányit sem. Előadtam 10 percben a 6 oldalas ponyva dolgozatomat, hát mit mondjak, az előadás éppenhogy sikerült, mivel egy csomó dolgot ki kellett hogy hagyjak, de a lényeg az hogy nem aludtam el :DD

Aztán go haza a 16:00 órásival, az ajándékot felvenni és azt hiszem a 18:20-sal visszacaplatni a városba. Javában dűlt már a beszélgetés mikor beállítottam. (Előtte még győzővel valam ifontosat beszéltem).

Zsuzsinak adtam egy aranyos kopogtató koszorút. Édesanyámnak mondtam csináljon már egy ajándékot, ami olyan néprajzosnak való. Anyukámnak olyan ügyes keze van bármit megtud csinálni. Hát már minden ott lelvő ember megkaptam az ajándékát, de én előre szóltam azt hiszem h késni fogok, de sebaj, odaértem és ez volt a lényeg. Érdekes módon nem éreztem amgam fáradtnak egyáltalán. Sőt, kellemes társaság volt az asztalon  hagyományos esthez méltón zsíroskenyér hajmával, sütemények, fehér- és vörösbor választéka, és talán még pálinka is került az asztalra. Na igen most mondja valaki azt hogy a néprajzosok nem alkoholisták... Az előadásokról sajnos lemaradtam, de ami eztán jött na az sem volt utolsó ..:D

Ettünk-ittunk beszélgettünk mikor én éppen az asztalnál ténfergek kerül mellém a tanszékvezető tanár úr. Még az órán emlegette a mátészalka gyászba van c balladát hát megkértem rá hogy kerítsenek sort eme eseményre. Én marcitól kaptam ajdándékot azt a bizonyos Kossuth címert amit a szimat-szatyromon hordok. Marci jól eltalálta: örültem is neki mint borjú az újkapunak :D Meg talán még volt némi gyümölcs féle is a papírszatyorban emg csoki... ez kezd homályos lenni.

Andriss mesélt a zempléni élményeiről, amin igencsak jót derültem a társaság örömére :DMarci mintha egyszer megemlegette volna a kóserkaját az egyik tanárunkkal kapcsolatban. Ágnes asszony pedig patak helyett odajött hozzám és huzatott egy jókívánság papírost. Amiben én nem hiszek de igen kedves volt tőle.

Barna tanár úr felhívására félkörbe székek kerültek és elkezdték énekelni az: "Ez a nótanóta nótanóta körbejár" kezdetű játékos ivászatos énekhangversenyt :D

Először a tanárok majd a diákok nótáját húztuk el. Én nagyon élveztem a dolgot az est fénypontjának is lehetett nevezni a sajéát szemszögemből. Majd pakolás és uzsgyi menteni a piát és menni a kibérelt ifiházba. Odafele mintha az első csoporttal kezdtem volan neki az útnak, majd a Stefániánál a második hullámmal értem be. Az ifiházas események kavarognak bennem, már csak képek formájában tudom h voltam a Tisza- parton, sajnos minden félét megkóstoltam, ami hátrányait kénytelen voltam viselni, és hirtelen elöntött az álmosság. Balázs fiam hangjára emlékszem hogy keljek fel, s menjek be. Elég hideg volt, a széken leültem és többször elszundítottam a széken.

Majd a zavaró zene miatt bevonultam a WC-be :D és magamra zárt ajtón elaludtam. A kKövetkező pillanatban marci és balázs zörgeti az ajtót, h térjek magamhoz, és nyissam ki. Kimentem és ismét odakinn elaludtam. Mikor feleszméltem Fodor tanár úr odajön és elkezdett velem diskurálni :D amit igencsak furcsáltam de csupa jódolgot mondott, majd mikor kimentem egy idő múlva ő is jött és ott is folytattuk a diskurzust xD

Innnentől vettem részt a társasági életben éjjel 2-3 körül :O

Ami nem tartott soká, félóra múlva vége volt a banzainak és Esztert hazakísértem. Kalandos módon részegnek tettetem magam, de nem voltam részeg, igencsak kijózanodtam énekeltünk és csokit majszoltunk hazafele. Utolsó állomás a budibüfé, és az Aradi majd go haza fuvarral.

Másnap nem volt semmi bajom az égadta világon és még jól is éreztem magam. Meg kell hagyni ez a kis iromány nem takarja a teljes éjszakát de ez így van jól. Nem lehet minden eseményt leírni.