beindul a laska parádé

A 17. nap környékén megmutatkoztak a kukorica csuhéjra szövetett gombakezdemények. Ma átraktam egy fényesebb helységbe, eddig csak egy zsák mutat termést. A többihez idő kell még, mert ott lassabban szövődik a csutka vastagsága miatt. De nem aggódok, mert fehérek azok a zsákok is. Másrészt az volt az utolsó zsák, és ez kapta a legtöbb spóra anyagot is. Továbbra is locsolom a helységet, bár a hőfokot levettem 23 C-ról 20-ra. 

Az első képen a kifehéredés első jeleit láthatjátok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ez még november 11-én készült.

A  lenti képek a ma reggel szüleményei. 

 

Most nagyon boldog vagyok. Olyan mintha az apjuk lennék. Az én gyermekeim ha úgy vesszük =)

Gondoztam, neveltem, tápláltam őket. Már tudom hogy a következő kísérlet az a csiperke lesz, majd a pecsétviaszgomba. 

A végén helyem nem lesz, ahol tudnám termeszteni =)

A legjobb az egészben az, hogy minden bio. Semmi mérget nem használtam. Mésszel fertőtlenítettem. Anyagköltségem 1250 forint volt, a spóra ára. Minden mást kaptam, szedtem, vagy volt itthon. Ennyiből kihozni 20 kg gombát ajándék =) Tetszik ez a termesztősdi. Csak a folyamatot kell felgyorsítani, leegyszerűsíteni, mert sok idő elment a darabolással, szedéssel, áztatással. Továbbá, nagyobb helység kell, több alapanyag, összeállított fertőtlenítő, szecskázógép. Ha mindezek megvannak, és tényleg gyorsan halad a dolog, akkor innentől kezdve piacra is lehetne vele menni. Mars térre, Dorozsmára, ismerősök között ajánlgatni. Ha lesz bevétel, lehet bővíteni a kapacitást. 

Csiperkéből egy tízes ládával 2000 ft-ot lehet keresni. Márpedig ha az beindul, akkor az rohamosan terem. Lehetőségek vannak =)