hogyan is érdemes élni? (még több indok)

 

Nem mintha a halálomat akarnám, vagy ilyesmi, viszont az elmúlt hónapokban igen sokszor keresem az életem értelmét, miért is vagyok a földön, azon túl, hogy rongáljam, szennyezzem azt. És nemrég rájöttem néhány újabb plusztöbbletre. 

Élni. Mit jelent ez nekem? Győzőnek taglaltam a budai hídfőnél, mit is számomra a valós élet. 

Nélkülözhető dolgaim

Leszokni a felesleges netezésről, tévénézésről, hírekről, filmezésről. ezek csak rabolják a hasznos időmet. Tudatosan kell élni. Ha meg valami fontos hírt meg kell tudjak, úgyes megtudom. (Egyetem alatt mindezt tudtam).

Semmi FB, pletykák, hírek, filmek, elég hetente egy filmet megnézni. Helyette olyat teszek, ami a lelkemnek, a testemnek is örömet okoz.

Táplálkozás

 Egészségesen étkezem, sok zöldet, kevés elenyésző nehéz hústömeget. Ezek csak leterhelik a testet, elveszik az energiát. Most hogy gomba van, ez sokat segít =) Mellesleg szedem a pecsétviaszgomba port, és a béres cseppet, meg néha egy kis fokhagymát.

Mozgás

Nem esik nehezemre betekerni Szegedre, sem az, hogy elvigyem a szemetet, elmenjek vízért, mert tudom, ezzel csak sportolok. Ma például ástam a kertet. Tökjól éreztem magam! Elmentem vízért, tippeket kaptam a csiperke termesztésére. Olyan dolgok történnek velem, amik segítik az életemet. Munka közben eszembe jutnak olyan dolgok, amik máskor nem jönnek elő.

Lelki élet
 

Jut idő, a kiürülésre. A semmittevésre. Tévedés azt hinni, hogy ez bűn lenne. A lelki egészség nagyon fontos része. Hagyni magunkat érezni, feldolgozni a megélt dolgokat. Nem menekülhetünk el mindig. Mi fogjuk megbánni. 

Esténként naplóírás, a másnap megtervezése, cselekvési terv, valami könyv olvasgatása elalvás előtt. Biblia, vagy valami spirituális könyv, életjavító gondolatok bejuttatása. 

Napi jótett

Mindennap tenni valami jót a világért. Tenni valami önzetlen dolgot. Amiből nekem hasznom nem származik.

Jó Reggelt kívánok!

A jó karbantartáshoz meg kellene szüntetnem a reggeli lustálkodás-órát. Bevallom nekem ezt a legnehezebb megcselekedni. Felkelni, és tornázni. De egy pörgős Petőfi rádióra már alakulok. 

Hatni az emberekre

Mindez a saját életemben bekövetkezett változások, kiigazítások voltak. De ami mostanában igazán feldob, az nem a saját életemen való segítés, hanem azok a hatások, melyeket én nyújtok a környezetemben élő emberekre. Ez az, ami tényleg ad egy komoly többletérzetet. 

A múltkor pecsétviaszgombáért menve, a buszon a Hogyan lehetünk boldogok című könyvet olvastam. A srégen ülő hölgy, elkezdte érdekelni a könyv, és leírta magának a könyv címét!! =D

Ha rajtam múlna, én mindenkivel elolvastatnám, mert nem tudnak élni az emberek. Be vannak csapva, be vannak oltva a civilizációs ártalmakkal. 

Most hogy gombát termesztek, mesélem fűnek-fának hogy milyen jól jártam. Már két barátom is bele akar fogni a laskatermesztésbe!! =D

Kérték, szerezzek nekik spórát, tetszik nekik a dolog. Különösen az tölt el jóérzéssel, hogy Tibi barátom, aki által munkát kaptam a gombásnál, egész jópasszba keveredett. Van kedve élni, és azt hiszem, ebben nekem is egy kicsit részem van. Vannak tervei, szóval nem áll már a kétségbeesés küszöbén. A másik, hogy lenézett hülyéből megbecsült ember kezdtem lenni. Ez nekem is önbizalmat ad. Sokan próbáltak lebeszélni, hiába. Nekem lett igazam. Bármit meg tudok termelni egy könyvből. (Ehhez kellett több év Bölcsészettudományi) xD

Harmadik hatás-sokk, hogy az embereknek tetszenek az általam linkelt zenék. Szóval jóérzés, hogy van érzékem dolgokhoz. 

Örömmel tölt el a kétkezi munka. Nemhiába a munka nemesít. De sokszor nincs kedvem hozzá. 

Sokat énekelek, sok jó zenét hallgatok, folyton tanulni, olvasni jó könyveket. Azt hiszem ezt a receptet mindenkinek ajánlhatom. Ki-ki magának kell megtalálnia az örömet a mindennapokban. 

Azaz azt csinálni, ami érdekel minket, mert ez ad EEEXTRA ENERDZSIT