Kerótúra másolt
Időpont: Augusztus 22-31
1. nap -hétfő------AUG 22---------55 km--------Esztergom-Komárom
Eljutás Esztergomba, tali a nyugatinál, legkésőbb délre Esztergom
városnézés, bazilika, ezmegaz
A verzió magyar oldal
B verzió szlovák oldal 55 km, 63-sa út leállósávja. Szlovák Kerékpárkönyv szerint Szlovékia elsőszámú keróútja. Tehát nagyon melegen ajánlott.
sátor Komárom környékén előtt vagy után
kb. 50 km | - 5 óra |
kb. 25 km | - 2,5 óra |
15 km | 1 óra |
2. nap --kedd-------AUG 23---------------- Komárom-travnik-csicsó-klucovec-medve-sap (50km)
50 km--- 4 óra
Komáromi erőd
3. nap ---szerda----AUG 24-------47km--------Sap-Dunacsúny/Rajka
Sap és Gabcikovo között gáton, hídon be a Szigetre.
Itt található a duzzasztó mű, ami felelős a Szigetköz vízállásáért. Sátorszállás a magyar oldalon Rajkánál, vagy a Duna mellett Dunacsúnynál.
képek Cunovo-Dunacsúnyról:http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=441633
Találtam egy német oldalt ahol tudtam pontosa adatokat szerezni. A komárom- Pozsony távolság 104km. Emelkedő 90 m. A vezetési idő: kb 6-8 óra, attól függően, hogy van-e ellenszél? Útvonal visszafele :
Novy-Most(régi duna híd)-duna sétány-Apolló híd- aszfaltozott Duna menti kerékpárút Dunacsúnyig.
000.0 km Pozsony---
017,5 km Čunovo--erőmű
034,0 km Dobrohošť-- nyilvános WC, hajók a csatornán
052,0 km Bős
060,5 km Sap
064,5 km Medved'ov- ha jól értettem, Medve és Szap között nincs bitumenes út, csak kavicsos gát, és falubeli utak...
070,0 km Kl'úcovec--hagyma tornyú templom
076,0 km Číčov
077,5 km Travnik
081,5 km Klizska Nema
087,0 km Vel'ke Kossihy--szabadstrand
094,0 km Zlatna
104,0 km Komarno
kb.: 40km - 5 óra |
Sok folyadékot kell vinni, mert kút az nincs!
Pozsony előtt a bringaút
kerékpárút Szapnál
Bősi vízierőmű, Duna melletti csatangolás
kb. 70 km - 7 óra
4. nap ---csütörtök----AUG 25----30km---------Rajka/Dunacsúny-Pozsony-Dévény
30km-2 óra tekerés
Castrum Posonium
Mai hivatalos neve 1837-ben keletkezett úgy, hogy P. J. Šafárik szlovák történész, régész tévesen rekonstruálta a város régi nevét, azt hitte hogy az nem a Braslav, hanem a Bratislav névből származik. Korábban a város szlovák nevePrešporok/Prešporek volt. „Különösen bonyolult volt a helyzet az iparilag legfejlettebb Duna-parti városban, Pozsonyban. Elsősorban azért, mert a város 80 százalékát alkotó német és magyar lakosok elutasították az újonnan alakult országot” 1919. január elsején cseh és olasz legionáriusok foglalták el a várost, majd három napra rá Vavro Šrobár veszi át az ellenőrzést a város felett. Ebben az időben a Duna-parti település neve még mindig Prešpork (Pozsony, Pressburg), bár a cseh legionáriusok maguk között Wilson-városnak nevezték (Wilsonovo město), az amerikai elnök iránti tiszteletből. A prágai kormány Šrobár képviseletében február 2-án hozott döntést a város nevének megváltoztatásáról. Pozsony ekkor még mindig a történelmi Magyarország része volt, bár cseh katonai megszállás alatt. A város ekkor a Bratislav nevet kapta, ami a cseh névhasználatban elterjedt Vratislav, Břeclav, Zbraslav nevekkel állítható párhuzamba. Vavro Šrobár intervenciója után a Minisztertanács Elnöksége Prágában bejelentette (1919. március 26.), hogy Prešpork helyett a Bratislava elnevezést kell ezután használni.[3]
Mai formáját az 1895-ös felújítással nyerte el. Neogótikus tornya 85 m magas, tetején az aranyozott Szent Korona másolata csillog, annak emlékére, hogy 1563 és 1830 között itt koronázták a magyar királyokat. A főoltár feletti ezüstkoporsó Szent Márton ereklyéit tartalmazza. Szent Márton lovasszobra Rafael Donner alkotása. Kegyszobra, a Fájdalmas Szűzanya 1641-ben készült fogadalomból, 1894 óta búcsújáróhely. Sírboltjában nyugszik Pázmány Péter érsek és a Pálffy család több tagja is.
Pozsony várnál fotózkodás, Dévény, várbejárás a történelmi Mo. nyugati kapujánál
Pozsony 430.000 lélekszámú főváros,
Grassalkovich kastély, Vár-Hrad, Szt. Márton Dóm, Lechner ödön Szt. Erzsébet (kék) templom,