stoppal Tokajra, Boldogkőre, Regécre

Eleddig úgy néz ki, hogy augusztus 14-én, egy héttel a Balatonos családi nyaralás után stoppolni fogok a barátaimmal és Dorkával. Ma Júli 31-én találtuk ki délután az egészet Andrisnál, amikor a szatymazi tájház dolgait terveztük. Kaptam is tőle egypár könyvet a falu történetével kapcsolatban.  Andris, Győző most fog debütálni az ingyenes turnékörúton, de biztosan jól fog elsülni a dolog. Pont ma hallottam, hogy az egyik kolozsvári rádió egyik játéka abból állt, hogy magyarországi helyszíneken kellett valami anyagot megszerezni a versenyzőknek. Kolozsvári magyar egyetemisták autóstoppal nekiestek Magyarországnak.  Szerintem teljesen jó poén. Még én is játszanék ilyesmit, ha időben értesülök róla. Eggyel lőre lefoglal az iskola választási macera. Emiatt aug 3-5-ig Budapesten leszek. Itt fogok találkozni Győző mesterrel hogy tudassam vele a részleteket. Az újságírás, és az idegenvezetés van vezető helyen a toplistámon. Utána jön az említett családi Balcsi, nagycsaládossal B.földvárra megyünk üdülni. Nem unatkozom ami azt illeti.=) Közben még a szatymazi tájházat is szervezni kellene, arra nem tudom mikor kerül sor mármint a tényleges anyaggyűjtésre talán szeptemberben valamikor.

szombat-Tokaj

Az a terv, hogy Szegedről stoppal elindulunk a 47-esen kettesével Nyíregyházáig. Itt ha pocsék az idő, este van/bármi van éjszakázunk. Ha minden stimmol, és időben feljutunk 13-14:00 óra fele, no akkor továbbmegyünk Tokajra, városnézés, lazázás, fagyizás Rakamazon, üldögélés a Bodrogparton, sátrazás a kőbányánál, Bodrogparton valahol.

Ha nem stimmolnak a dolgok, akkor Nyíregyházáról indulunk el reggel Boldogkőre. Tokajra meg visszaúton kerítünk sort.

vasárnap-Boldogkő-Regéc

Innen tovaindulás Boldogkőváraljára, és Regécre. Vasárnapra ez a két program van. Boldogkő egy olyan 12 és 15:00 között, Regéc pedig estére, amikor bezár a pénztár. Vasárnap este itt sátorozunk a várnál. Reményeim szerint kényelmesen kelünk fel Tokajon reggel, 7-8-9 körül, estére pedig sötétedésre lefekvés, mert másnapra gyalogtúrát gondoltam ki.

hétfő-gyalogtúra: Rostalló, Füzér

Újhutáról Mlaka-rét érintésével a S jelzést követve a Rostallói vadászkastély, Kőkapun keresztül elsétálunk Füzérig. Egy nap alatt a táv teljesíthető kényelmesen. Füzéren fagyi szünet, vár, tájház, kisbolt, templom, vagy hétfő délután, de inkább Kedd reggel támadjuk meg a várat.

kedd-Sárospatak

Dél körül útra állás és bízva a hüvelykujjunkban jöhet Sárospatak vára, esetleg közben a Tengerszem is útba ejthető.  Ha idefele nem volt Tokaj, akkor itt keríthetünk sort rá, bár legjobb volna Füzérről egyenesen Nyíregyháza felé elhúzni a csíkot. Tehát ha az autó Patakig megy, csak akkor megállni Patakon, ha meg Miskolc-Nyíregy-Tokaj fele megy, akkor meg menni odáig. Estére Nyíregyházán kell lenni, hogy másnap reggel haza tudjunk jönni stoppal

szerda-hazautazás

Szerda reggel Nyíregyházáról 6 óra alatt le lehet jutni Szegedre.

Kőtségek:

A boldogkői, füzéri, sárospataki vár belépős, a regéci nem.-->max egy 1000Ft.

Nyíregyháza azért jó hely, mert van szállás, meleg víz, fuvar és Tesco=). Ezért ha rászorulunk, akkor valami összeget hagyunk itt a vendéglátás végett. Fejenként egy 500-asra gondoltam.

Ha boltolunk, akkor lazán elmegy egy 1000 Ft naponta, max  5000 Ft.

Tipp: Étcsoki elveszi az étvágyat, laktat, és kis helyen is elfér.

Fagyizni Rakamazon, és Füzéren lenne érdemes kb 2x120à 240 Ft

Ha elővigyázatos akarsz lenni, akkor legyen nálad tartalék 2500 Ftàennyi a hazaút vonattal.=)

Összesen: 7000Ft. (talonban 2500)

Felhívjuk figyelmedet, hogy ha nem sokkolod az összeget, akkor a következő szösszenetet az anyagiasságról nyugodtan kihagyhatod.

De ha szerinted is sokba kerül ez a mennyiség egy ilyen ártatlan kiránduláson, akkor olvasd tovább:

Én személy szerint viszek kolbászt, sajtot, kenyeret, leveses port, teafüvet, csokit, konzervet. Az 5000 ft kajaárat lehetőleg lealkudni minél kevesebbre. Ha kenyeret viszek, akkor jó lenne megbeszélni azt, hogy én és Dorka viszünk hazulról házi kenyeret, mi négyen mind ezt ennénk meg, ha elfogyott, akkor András és Győző venné a kenyeret, és azt ennénk négyen. Továbbá ha tudok, viszek hazai ételhordóban nem romlandó kaját, amit szombaton el tudunk fogyasztani. A kenyér szombat- vasárnap-talán a hétfőt kibírja, ahogy a kolbász- konzerv-sajt összeállítás is. Regécen a vegyesboltban lehet még venni ezt-azt. Utána már csak Füzéren, lesz erre mód.

Számításom szerint szombaton keveset eszünk, egész nap beszélünk, utazunk, csak ülünk egy helyben, kevés energiát fogyasztunk. Hétfőn lesz az, hogy mindent futtában fel akarunk falni-(vadászhatunk vadkanra mint Obelix xD). Szerdán megint alig fogunk enni valamicskét. Tehát imigyen hánytolgatva a kajakérdést, úgy gondolom, hogy szombaton, szerdán nem kell pénzt kiadni. Esetleg Rendelhetünk Xrissztől pizzát szombat este, Mikróba bedobva megvan a másnapi reggeli. Vasárnap még kitart a házi kenyér, kolbász, konzervecske, amit a tecsóba is megvehetsz 300 ft-ért. De az ördög nem alszik, számoljunk csak fel egy ezrest vasárnapra is. Tehát Vasárnap, hétfőn, és kedden kell kiadni a bűvös ezreseket. 3000 ft plussz belépők-à4000  plussz nyíregyházi utazgatás 500Ftà4500-ból ki kell jönnie a nyárvégi cooltúrának.

Következőleg arról fogok írni, hogy sikerült túlélni az egészet =)

Most megint vihar van a fejünk felett.