hóban gazdag Boldogasszony hava

 

Az elkövetkező hetekben lehet ritkábban fogok írni ide, mert ugye a végzet játéka kiszámíthatatlan. A szabadidőm jelentős részét mással fogom tölteni, aminek nagyon, de nagyon örülök, de erről majd a maga idejében írok pár sort.

Marhaság

Volt egy rémálom már nem tudom hogy miképpen, de a régi angol tanárnővel kapcsoaltban álmodtam. Írtam neki egy levelet, és tökvicccesen volt megfogalmazva. Olyan betyárosan... Ez azért az egyik legkellemetlenebb dolog, ami megtörténhet egy emberrel. Írsz egy aranyos levelet, és puff megsemmisítenek. A suli pületében vagyunk, és könyvpakolgatás van. ?? A tanárnő benn van egy irodában egy szekrény előtt. ÉS igen csúnmyán le lettem hordva, az egyébként tényleg vidám levél miatt. Valami hülyeség lehetett a vége, hogy boldog házaséletet kívánok a férjével vagy valami hasonló. Erre meg úgy lehordott, -egyébként az kedvenc angoltanárom- hogy elszégyeltem magam. ÉS kiderült h a férja meghalt. De én erről nem tudtam. :O 

Semmit se értek én ebből. bizony isten fura egy álom volt.

 Vizsgák

Ma megpróbáltam levizsgázni reformkor után dualizmusból is. Nem jött össze. Jövő héten marad a kultantró és  a dualizmus. A turulról lemondok. Jófej a tanár tetszik a lazasága. Utána GY. bemutatta barátnőjét. Elbűvölő teremtés. GY már a közös négyfős progromok megvalósításáról beszélt zavarába. De jó legyen.

Itthon belelestem a naplómba, és volt benne egy film Gy. által megajánlva. Utánanéztem, és ez egy nagoyn jó film ami valakinek nagyon fog tetszeni. Régen a Grándban adták. Ott is utánanéztem, és kitaláltam, hogy leszedek pár ilyen gránd cafés jellegű filmet. Ott szoktak lenni olyan jó elgondolkoztató filmek. Most egy pár órám ezzel telt el, hogy felhajtsam szörfölés útján ezt a filmet. Remélem kapok valamit érte valakitől :)
Durván képes lefárasztani ez a keresgélés. És most tökjó, mert találtam hozzá feliratot is.
 Iggen  :D
Hoppá. Most láttam egy Ollókezű Edward c feliratot. Lehet fárasztó hogy mindig nosztalgiázok, de Gyerekkoromban...:) láttam ezt a filmet és elég durván megmaradt. Emlékszem egy csomó jelenetre belőle, komolyan megérintett annak idején. Úgyhogy ez is jön.

Apropó kinéztem egy ígéretesnek tűnő filmet a Grandban. már tudom is, hogy kit fogok elcsábítani egyszer erre a filmre. Nem tudom normális vagyok-e hogy minden témával kapcsolatban ez jut eszembe, hogy tetszene vagy nem tetszene neki. Olyan furcsa ez, de nagyon jón furcsa. Ő az első, és senki más. Még a hatalmas egoizmusom is hátul rugdossa a labdát. Ez a pár hét életem legszebb hónapja. Új élményekkel, amikkel nem tudok betelni.

A lábamról

Dobok már fel ide egy helyzetjelentést, hogy még mindig nem vagyok jól. Amputálni egyelőre nem kell, de nem tetszik a járás. Két napja el kellett volna hogy menjek dokihoz, de talán holnap sikerül elmennem. Vizsgáztam.

A térdem bal oldalán fáj a csontom azt hiszem. Továbbra sem tudom kiegyenesíteni, viszont jó jel, hogyha sokat sétálok valakivel, akkor egész helyrejön a lábam. Jobb oldalt is fáj a porcom, szerintem a bal oldali leszakadt, mintha érezném hogy nyomja a vénámat. A jobb oldali pedig részlegesen vált le. Vagy valami ilyesmi lehet. No de ezt majd a doki holnap úgyes megmondja. Azt majd ide felírom. Úgyhogy én várom a műtétet.

A globalizmus

Ja és mi hogy a globalizmus? Ha egy magyar fiú francia filmet tölt, egy nemzetközi letöltő szolgáltatáson, ahol rajta kívül ua.t a filmet tölti még egy belga, egy amcsi, egy francia és egy román. Erről még később.

Rájöttem hogy az igazán jó filmek külföldi oldalakon is megtalálhatóak, és könnyebben megszerezhetők feliratosan mint szinkronnal. De ez is jó pár órámba telt mire rájöttem. De volt kellő indíttatásom, aminek köszönhetően birkatürelemmel viseltettem az idegen dolgok iránt. Megint. Mert ha belegondolsz nem könnyű dolog ám ez. Úgy képzelem hogy a régi felfedezők, telepesek lehettek ilyenek. Bele az ismeretlenbe. A lehető leggyorsabban kell kiismerned mindent, különben véged. A stoppolás is ilyen. Tudni kell a szabályokat aztán mehetsz az ismeretlenbe, de addig?? Addig nem. Meg mindehhez tényleg vállalkozó szellem, spontaneitásra van szükség. A legtöbb ember szerintem nem ilyen. Birkaösztön, ha egyik csoport megindul a szakadéknak aztán a többi birka utánuk. Beülnek a tv elé, és bámulnak. Ez a kényelmes nem igaz? Nézni a Balázst, Móúnikát, Barát Jóskát, esténként a krimisorozatokat, kórházas fertőzéseket.

Az olvasásról

Azért is írok most erről, mert a métróban volt erről egy remek cikk.

Egyszerűen nem képesek levenni egy könyvet a polcról, és beleolvasni. Ahogy régen szoktam mondani csak az első 100 oldalt olvasd el. Utána már úgyse fogod tudni letenni :D

De nem. A Kábelbarát c film végződött így: tökrement a műholdas tv, az emberek elkezdtek olvasni. (Aztán nyílván tovább lehet gondolni hogy apuci se lesz tétlen s a magyarság csökkenő lélekszámát gyorsan megváltaoztatnák anyucival).

Az embereknek nincs fantáziája, mert nem olvasnak. Hozzá vannak szokva ahhoz, hogy készen kapják a képeket. Ellustulnak

Hoppá magyar társadalom címszóra ezt dobja ki a gugli, idetartozik!!!!

forrás

A 2002-es Hungarostudy vizsgálatban a megkérdezettek mintegy fele, a 2006-os követéses kérdőívben már 70 százaléka válaszolta, hogy nem tud tervezni. A két felmérés közti négy évben más anómia-változók is romlottak: 2006-ban öt emberből négy mondta, hogy nincs miben higgyen, négyből három pedig nem igazodik el a jelenlegi viszonyok között.

Az országos reprezentatív felmérés szerint a magyar társadalom az angolszász országokhoz hasonlóan nagy mértékben individualista, ám velük ellentétben rendkívüli arányban (98 százalék) bizonytalanságkerülő, nem szereti a kihívásokat. Nehezen birkóznak meg a magyarok a negatív életeseményekkel, a népesség 20 százaléka szorulna valamilyen kezelésre depressziós tünetei okán.

A házasok átlagosan boldogabbak, tovább élnek, mint a társ nélkül élők, ám ha rossz a házasság, az önmagában is stresszforrás
- idézte tanulmányuk megállapítását Balog Piroska. A kapcsolat minősége a fontos, hiszen a vizsgálat adatai szerint a házastárssal való ölelések gyakorisága összefüggést mutat a vérben található szív- és érrendszeri védőfaktorok mennyiségével és a vérnyomás értékével. Balog elmondta, hogy a házasságot veszélyeztetheti az egyik félnél jelentkező depresszió is, ezért kezelése akár párterápiával is fontos a kapcsolat megőrzése szempontjából. Hangsúlyozták a szakemberek azt is, hogy a depressziós szülő kezelése egyúttal a gyerek kezelését is jelenti, hiszen a család szerves egységet képez.

Bódizs Róbert a kötetben szereplő tanulmányában azt elemzi, összefüggenek-e az álmok az egészséggel. Kiderült, hogy az álmok érzelmi töltete és a nappali szubjektív jóllét között igen szoros kapcsolat van. Ha munkájával, családi életével, önmagával, vagy az életével nem elégedett valaki, akkor gyakran vannak rémálmai - állapítja meg Bódizs vizsgálata.

Egyáltalán nem lepődtem meg ezen. Gondolom te se. Várható volt. Ennyi év ebben a ganéban amiben vagyunk naná hogy depressziósak az emberek. Csak annak örülök hogy még nem vagyok független felnőtt. Tényleg! Mi jó van ma abban? Gondok, csak a gondok. Elvégzel valami szakmát nem kapsz semmi munkát. Á erről nem is akarok többet írni.

Legyen a végére itt egy grimasz a fiatal lányok legújabb őrületéről.

A sokadik század ismertetője:

A XXI. századra kihaltak a hercegek a fehér lóval együtt. Így aztán logikus, hogy a vámpírok átvették a hercegek szerepét. Ebből lett a mai lányok vágya: a szexis, sármos és különleges vámpír, aki csakis ránk vágyik. Valahogy úgy, mint a szőke herceg, csak a vámpír annál sokkal izgalmasabb. És hogy miért is? Külsőre a mai vámpír úgy néz ki, mint a szomszéd fiú, igaz, napfényben kicsit csillog a bőre. Egy 18 éves kamasz 150 évnyi tapasztalattal, és még csak nem is félelmetes. Persze az nem újdonság, hogy a vérszívás maga a szexualitás. Ahogy egy férfi ráhajol a nő nyakára és kiszívja a vérével együtt az életét. Csak a nők önként ajánlják fel nyakukat a vámpírnak. Így lett a vérszívásból több, puszta szexnél.

 Mi a jó ebben az egészben?

Eszembe jutottak más filmek, azokért is rajonganak, csápolnak emberek. pl StarWars.

Azt hiszem egy ilyen film miatt nem érdemes ilyen túlzásokba esni. Kultuszt/ divatot teremt. Most már jöhetnek a metroszexuális ffiak vagy mi? Na jó erről sem írok most többet, mert még nem láttam a filmet. Fogalmam sincs semmiről. Csak azt látom, hogy akárhova megyek, az a csaj -aki egyébént jól nézne ki- azzal a két halottszinű sráccal ki van plakátolva. Itt a neten, az újságban, a tévében, könyvesboltokban. Fiatal lányokkal ha beszélek, ez foglalkoztatja őket. Öcsém leszedte a filmet. Úgyhogy bele fogok lesni mindenképp, mert már a REKLÁM miatt is kíváncsi lettem. Én is...

Bár én inkább maradnék a fehér lovas változatnál...