Cseh Tamás és az emlékezés

Leakadtam. Tamás játszotta a Cimbora főcímdalát. Úristen. Semmi kép, csak hang. Hányszor hallottam a cim-cim cimbora csengését. A képek elvesztek emlékezetemben. Csak a hang maradt meg. cimcimcimbora

Érdekes nem? Nekem az. A legutóbb a Kissyfur című rajzfilmmel jártam így. A zene megvolt, a képek már nem annyira. Vajon hány éves koromtól emlékezek? Óvodából van sok-sok képem, de hogy akkor éppen melyik évemet tölthettem, hát azt nemtudom megmondani. De ettől az élménytől teljesen át vagyok hatva. cimcimcimbora

Most gyűjtöttem össze jútúbon a kedvenc cseh dalaimat, és nagyon jó hozzászólásokat lehet olvasmni. Be is másolok ide egyet-kettőt, mert ezek nekem annyira értékesek. Remélem nem szegek meg vele semmilyen törvényt. Ezek olyan különleges kommentek, van bennük valami és mindegyik más és más embertől van. Íme:

Drága Tamás!
Igazi lélek-ember voltál, léleklátó. Épp ezért hiányzol annyira. Persze, hallgathatlak itt, vagy a cd-n, de az más. Már sohasem futhatunk össze az utcán.

Bárcsak itt lennél és elmondanád szép dalokban, igaz szavakkal, amit tudnunk kell!

Az ágyam felett lóg azóta is. Életem első és egyetlen, egyben utolsó autogramja.
Azóta néhányszor összefutottam vele a Bartók Béla úton. Lélekben sokszor készültem erre ( sokat járok arrafelé) de mikor szembeállt velem, a köszönés után nem bírtam szólni.
Zavarban voltunk.
Nem tudhatta, csak sejthette,hogy én a nővére vagyok ő meg a bátyám 

Ma két hónapja volt a temetés.....Vajon merre jársz?

Apa Kalapja:

Isten Veled Tamás....
Ez a dal hihetetlen. Amikor Apukám meghalt, aznap nem tudtam sírni, csak össze voltam zavarodva.. Egy nappal később meghallgattam ezt a dalt, és akkor kicsapott belőlem a sírás..

Hajnali fél kettő van. Két órája nézlek és hallgatlak, Tamás. Régi emlékek, nagy igazságok, a szívemből szólsz.
Hiányzol, mert olyasmit adtál, amit más nem tud.
Siratlak.

Magával vitte a múltam jelentős szeletét. Senkinek sem hittem el úgy Moszvicsot, albérletet, cigarettafüstöt, nőket és házszámokat, távolodó vonatokat; azt az előző világot, mint neki.

Budapest:

amikor elhunyt Cseh Tamás édesapám sírt,akkor nem értettem, de ahogy hallgatom már hónapok óta a számait értem. nagyon megérint...

Kedves dalaim -remélem működik-

https://www.youtube.com/view_play_list?p=EC05A388586679F6