Szüret

Keletnek megnyílt kapuja

Szombaton a tegnap megszerzett kitűnő Tánczos féle könyvet gondoltam kiolvasni, nagyon érdekes esszéket, gondolatokat ad elő a Keletnek megnyílt kapuja c könyvében. Mind Székelyföldet, mind a moldvai magyarokra vonatkozólag lehet találni benne útravalót. Jó bemutatója a 90-es évek székely történéseinek. Tetszik az egséz írás. És még az antropolóiai maszlagot is elolvasom csak azért, mert így válik érthetővé egy társadalmi folyamat. Szóval merem ajánlani. Ritkasága is elég feltűnő: a TIkben csak egy példány van, az is a Társadalom elméleti gyűjteményből kereshető ki. HAngsúlyozom hogy érdemes. Sztorikat olvashatsz csíksomlyóról, a székely kivándorlásokról, magáról a népi művészetről, Erdély leírása c film elkészülésének hátteréről etc. KERESD ÉS OLVASD MERT Jó.

Szüret

Az én kis napi programomat pedig édösanyám jól felrúgta azal a kijelentéssel hogy ma szüretelünk. Tegnap este jött volna meg fater olaszból, de nem kapta ki a fizetést, ezért csak hétfőn jön.

Mivel sose voltam még szüretelni, és a múltkor láttam egy filmet amiben szüretelnek. Annyira tetszett maga a mozdulat, meg hát no hangulatos egy munka. Ebédre isteni pacaltot öttem. Utána kapok eegy smst Esztertől amiben megköszöni az elhívást a csütörtöki estre, és elárulja hogy 4 körül tért haza. :O Ez igen. Ezek szerint tényleg jól megvoltak az ottmaradottak. Jómagam Pénteken 7-kor keltem.

Jó ez a cím dolog mert mindig mikor meglátom, akkor vissza kell térnem a tárgyhoz.

Kint metszettem a szőlőt, rakosgatam a ládába. Szömörkélt az eső, a következő pillanatban már pakolom a ládákat, közben arra gondolok hogy milyen jó dolgom lesz Aradon, hogy ízlik ez a kecskecsöcsű szőlő. Hogyan szervezzem meg jól az életemet, melyik lánnyal volna érdemes kikezdeni, melyikkel nem? Mi hasznosat kell tegyek Moldvában? miért jó nekem a csángókkal foglalkozni? mikor fogok nyelvvizsgázni?? gondolkodom a könyvben olvasottakon... Szóval sok mindenen eltöpreng az ember. Meg maga a munka is tetszett. Elcsináltam volna egy napig is, de valakinek ládákat is fuvarozni köllött. Eszembe jutott a néprajzos közös disznóvágás amit vivke szervez tavaszra. Az is jaj de jkó proginak tűnik. Eszembe jutott hogy vajon mi lehetett még azon  nevezetes esten mikor én már nem votlam ott.

Telezabáltam magam szőlővel, miközben pacalra vágytam. Estére egy jól felpakolt kocsival batyogtunk haza, vive rajta almát-körtét-szőlőt. Itthon pedig gyümölcslékészítővel csináltunk szőlőlevet. Megittunk két pohárral fejenként és tele lettem tőle. Megnéztem a legújabb Che Guevara filmet ami elég akció forradalmárként állítja be, de meg lehetett nézni. Levelezgetések, és tervek.

Váróterem

A hangszórón bemondták a vonatunknak késése van. Pályaudvar olajszag, néptelen váróterem. Fejed, az ölemben arcod eltakarva alszol. neonfény serceg, várjuk a csatlakozást.

Fejemből nem megy ki azaz éjféli váróterem. Te aludtál én ültem így vártuk a csatlakozást. nincs semmi ebben mégis sokat jár eszembe. Hogyan ragadtunk le egy éjféli pályaudvaron.

Mi szépet álmodtál kérdezem mikor felülsz. Nincs válasz ásítasz nyújzózkodsz nevetsz valamin. Néha kabátom leveszem majd megint felhúzom. Valamit mondok aztán te alszol megint. Fejemből nem megy ki azaz éjféli váróterem. Te aludtál én ültem így vártuk a csatlakozást. Nincs semmi ebben mégis sokat jár eszembe, hogyan is vártunk egy távoli csatlakozásra.