2009 Szeptember 25. Péntek I. Dél-alföldi kerékpártúra

Csütörtök este A Láma dalai ska koncerten voltunk, ami elég gyengére sikeredett. De volt egy-két szép pillanat. Győzőnél cuccoltam le estére, oda voltam hivatalos. Kb 2-3 óra fele feküdtünk le aludni, annyit beszéltünk, nomeg szó mi szó elhúzódott mindkettőnknek az éjjel.

Reggel rá jellemző óvatossággal 6-kor ébredtünk. Összedobtuk a dolgainkat, uzsikészítés, pakolás, és már el is telt az idő. 7:30 körül indultunk el Újszegedről. 7:40-re a Múzeum előtt már voltak ott többiek. Vicces volt mert mindkettőnkenke rossz volt a fékje, és na kinél volt a plusz bringa? Naná hogy nálam. Meg se tudtam állni a múzeum előtt, úgy kellett tova száguldoznom a vár körül. Végül egy domboldalban megállított a föld. :)

A lányok fürgébbek voltak mint mit ketten együttéve, már ott vártak minket a Múzeum előtt. Jött még egy-két ember és 8 fővel 8 óra után megindultunk Románia felé.

Első megállónk Szőregen az Apátság romjainál volt, majd a város határában a rózsaföldek előtt álltunk meg egy rövid pillanatra. Szóltam pár szót a környék jellegzetességeiről.

Komótos tempóban haladtunk a kerékpárúton, Deszk után letérve a gátőrházhoz vivő aszfaltos útra. Ami kerülő ugyan, de mivel híjjas a kerékpárút így kellett tenni. Egyébként meg nagyon jó volt abból a szempontból hogy végre hallotuk a másik szavát. Nem volt autó és kamion száguldás két méterrel mellettünk.

Győző és én itt már messze elől vezettük a csapatot. Itt szakadoztunk szét először. A lányoknál a kirándulás során szépen meg lehetett figyelni, hogyha az egyik nem indul meg addig a többi sem fog megmozdulni. Jobban "csordában" maradnak mint a fiúk azt hiszem. Összetartóbbak mint mi fiúk.

A gátra felérve Moonnak egy kiselőadást tartottam a gátak szerepéről, mivel feléjük Észtországban nincsenek gátak, ezért vasúti töltésnek mondta először a gátakat. Beszéltem neki ennek pótlására a kubikusokról, a folyószabályozásokról. Gáttekerésé volt a szerep. Itt csönd volt s alattunk lustán kanyargott a földtöltés hol jobbra hol balra.

Ferencszállás felett a gát pár méterre közelíti meg a Marost. Itt ki vannak építve pihenőhelyek, megtartottuk az uzsonna szünetet. Betekertünk a faluba és újra megközelítettük a 43-ast. A 43-as mellett egy földút szalad egészen Kiszomborig. Esős időben valószínűleg vendégmarasztaló út lehet ez.

Ennyiből nem lesz az igazi a 43-as melletti kerékpárút. Túlságosan közel lesz hozzá a nagy forgalmú főút. Az állandó zaj miatt élvezhetetlen lesz itt a tekerés.

Csapat névsor:

Eszter, Győző, R. Noncsi, K. Noémi, Bori, Balázs, Moon, Vivien.