gyimesi zene legújabb favorit

Na emiatt nem tudtam elalunni:

Fekete tyúk mind megette a meggyet,

Életembe nem szerettem csak egyet.

Azt szerettem kit szeretni nem szabad,

Jobb is volna a fekete föld alatt.

Fekete tyúk mind megette a meggyet,

Életembe nem szerettem csak egyet.

Azt az egyet ha valaki elveszi,
Megátkozom s a jó Isten megveri.
Tatros partján nem szabad lefeküdni,
Mer' a Tatros, ha kiömlik elviszi,
Most is olyan szeretômet vitte el,
Amíg élek soha nem felejtem el.
Kicsi csillag, ha leesik elterül,
S engem babám, hogyha lát is elkerül.
Ne kerülj el édes kedves galambom,
Mer' én néked rosszadat nem akarom.


variáns 2

Tatros partján nem szabad lefeküdni

Mer’ a Tatros ha kiömlik elviszi

Most is olyan szeretőmet vitte el

Amíg élek, sohase felejtem el

Kiömlött a Tatros vize messzire

Valamennyi szép kislány volt, elvitte

Szedje ki hát mindenki a magáét

Ne szeresse soha senki a másét

Fekete tyúk mind megette a meggyet

Sohase szerettem többet, csak egyet

S azt az egyet ha valaki elviszi

Megátkozom, a jó Isten megveri

Édesanyám mért szültél a világra

Dobtál volna a zavaros Tatrosba (hogy)

Ne ért volna annyi bánat engemet

Megette a fiatal életemet

Arra kérem én a jó Istenemet

Gyógyítsa meg az én árva szívemet

Gyógyítsa meg csak még egyszer ha lehet

Ha nem lehet most vegyen el engemet

Kicsi madár mért keseregsz az ágon

Nem csak te vagy árva a nagy világon

Nékem sincsen édesanyám, sem apám

Mégis a Jóisten gondot visel rám

Én az éjjel nem aludtam egy órát

Mindig hallgattam a babám panaszát

Éjfél után mégis elcsendesedtem

Rólad babám minden gondom levettem

 variáns 3

Tatros partján nem szabad lefeküdni,

Mer`a Tatros ha kiönti, elviszi.

Most es olyan szeretõmet vitte el,

Amíg élek, soha nem felejtem el.

Fekete tyúk mind megette a meggyet,

Életemben nem szerettem, csak egyet,

Azt az egyet ha valaki elveszi,

Megátkozom s a Jóisten megveri.

Goulasch Exotica-világzene

eredeti gyimesi népzenében lassú csárdásként