Péntek 29 avagy újra egy alföldi nap

Ebéd utána marhára nem volt kedvem leülni tanolni, így kiutaltam magamnak egy jókora pihenőt. ELőször is kényelmesen betekertem Szögedre, ahunis tikölés keretei közt találkoztam Andrissal. Elborzadva vettük észre, hogy a Huszár utcai nagy semmi telken -a gödörben ahogy most mondják- egy vadkacsa a tócsában ügyeli kiskacsáit. KÉP

Majd mögindultam csak úgy magamtól Bordány felé. A Szabadkai úton elhagytam egy kerékpáros fószert, aki nagyon brutálisan fel volt szerelkezve: sátor, polifoam, meg ami kell. Húúú totál irigyeltem az ipsét. De mire bevártam hogy szót váltok vele, ű a másik irányba ment és így ne msikerült megtudnom rándulási célját. Alig hogy elhagytam, felettem balra rengeteg setét felhő dobta le magáról súlyos terhét. Esett és fútt a szél. Szaktárs bele a közepibe tekert: hát nem irigyeltem. Nekem mázlim volt, sikerült csak a széliből elcsípnem pár csöppet. Nosza rajta neki a Szikinek. Szegedről egy elég jó minőségű keróúton lehet eljutni, utána a forgalmas halasi úton kénytelen az emberfiának tekerni. De baj nélkül megúsztam. Bordány 21.4 km-errre van Szegedtől. A falu előtt legnagyobb meglepetésemre egy bodzafa ültetvénnyel találkoztam. Pazar látvány volt. A másik meglepetés pedig a kerékpárút volt. Az még hagyján hogy a faluban van az természetes. Dehogy elmenjen egészen Üllésig??? Pedig de. Elment. Üllésen még mindig látható a Valóvilágos VV jel. Pofám leszakad. Kiirás nagy betűkkel: ELADÓ. A falu kialakítása dettó ugyanolyan mint Forráskúton. Csinos rendezett parkocska a központban. Egyébként igen tetszetős egy falu ez. Elég kicsi ahhoz hogy mindneki ismerjen mindenkit és mindenki rokona legyen mindenkinek. Hazafele FOrráson át jöttem. A Mezőgép és Szatymaz közti úton kiszúrtam egy régi nádtetejes házat. Oda el kell jutnom. De most se kedvem se energiám nem volt. Négy óra tekerés és kb 70 km út völt mögöttem. Elég volt. DE különös módon jólesett. EL is kalandozott a fantáziám közben és arra gondoltam ne mutolsó gondolat lenne egy kényelmes üllésen áttekerni az országon akár nyíregyházáig, akár fel a hegyekbe. Onnan Keletre most Guglitérképen meg is nézem ugyan mennyi lehet mindez időben és km-erben. Úgy szeretnék ismét a hegyekben tekeregni. ÉS közben teljesíteni, magamat próbára tenni.