a térdem, a teérdem, azaz én és a térdem :)

Most hajnalban sikerült géphez jutnom. Utánanéztem ennek-annak. Voltam ma dokinál és azt mondta, hogy térdtükrözést lehet csinálni. hát utána néztem mi is ez pontosan...

olvastam egy pár esetet, és nekem tuti hogy meniscus sérülésem van. Bár még vna egy két hetes várakozási idő, amíg még helyrejöhete lábam...

na igen ez a leírás már nem is tűnik olyan brutálisnak. De azért szédületes hogy felvágják a lábam, belenéznek, kiszedik a tönkrement részeket pfffff

 

Artoszkópia-by nőklapja

Ráthonyi Gábor Kristóf #42

Az artoszkópia, vagy térdtükrözés

Hatalmas haladást jelentett a térdsebészetben az un. "minimálinvazív", vagyis kis feltárásból, felesleges szövetroncsolást nem okozó térdtükrözés, vagyis artoszkópia (latin: artoscopia).

A hagyományos térdműtét során a térdtokot hossza(bba)n behasítva láthatjuk a "beteg részeket". További hely szükséges a műszereknek. Ilyenkor a feltárás sokszor -ahogy a neve is mutatja-, csak a sebész látóterébe hozza az ízület belsejét, "gyógyító szerepe" önmagában nincs, ellenben növeli a felépülés idejét (sebfájdalom, terhelhetőség csökkenése, stb.).

A térdtükrözés során egy kis vágáson keresztül toljuk az ízületbe a kamerát, majd feltöltjük az ízültet steril folyadékkal, hogy jobban átláthassuk.

Egy másik lyukon (un. portálon) keresztül lehet bevezetni a speciális műszereket, melyekkel pl. a leszakadt részek eltávolíthatók.

Mivel a két metszés összesen nem több 1-2cm -nél érthetően minimális az ízületi stabilitásra gyakorolt hatás, ha más ok nincs, akkor térd akár azonnal terhelhető.

A technika rendkívül hasznos a beteg számára, de az orvosnak nehezebb a műtét. Jó hasonlattal, olyan mint kulcslyukon keresztül szobát festeni!

A térdben leggyakrabban a félholdporc (meniscus)szakadását távolítjuk el ezzel a módszerrel.