figyelem

 

"Tojásból kell nézni, vagy rögtön már a tyúkból?
Ki is kell-e venni vagy csak be kell tenni újból?
Majd kihúzod a gyufát és nézel tükörbe, hogy
beleszaladtál megint egy
koncentrikus koncentrikus, koncentráció. koncentráció.
koncentrikus koncentrikus, koncentráció. koncentráció, koncentráció.
koncentrikus koncentrikus, koncentráció."

 
kaukazus-autósmozi

 

Most gondolkoztam el azon, hogy egy kis figyelem egy aprócska dologra milyen nagyot számít. Leszedtem pár filmet, és rájöttem hogy csúszik a felirat. Nem tudtam mi a baj oka. Próbáltam a feliratot beállítani, nem sikerült. Aztán rájöttem hogy nem véletlenül  vannak azok a bizonyos bötűk a filmcímek után. Azok segítenek a megfelelő filmhez, a megfelelő feliratot belőni. Most korrigálom azt a pár dolgot ami nem jött össze. És igazából az életben is csak erre van szükségünk. Figyelni egy apró mozzanatra, észlelni, megragadni, elültetni, és már többet is tudunk. És igen: az embereknek is ez a legnagyobb bajuk. Nincs idejük a szomszédra, egymásra, sőt!! Saját magukra sem fordítanak elég időt. És itt nem kell fizetett doktorokra támaszkodni. Elég lenne az, ha néha elmennének sétálni, megbámulni dolgokat, felfedezni meglátni. Vagy egyszerűen leülni gondolkozni. Ez utóbbit a legnehezebb. Csak azért rohanni, hogy megfogható, kézbe azonnal megkapható értékeket szerezzenek. Rövid idő alatt a lehető legtöbbet. Így lehetnek sikeresek, gazdagok, és lelki szegények. Betegek lesznek, akik rövid idő alatt boldogtalanná válnak.

Pont most olvasom Francois Lelord-tól a Hector utazása avagy a boldogság nyomában c. könyvet. Tetszik. Pont erre számítottam. Talán majd készül belőle egy bejegyzés is.

Most például tökre örülök, hogy sikerült megnézhetővé tenni néhány, nagyon fontos filmet. Ez nekem ma estére egy nagy öröm volt. Sikerélmény.