Tekergő az Adrián Oo--Kerékpártúra a tengerig 2013 Augusztus

Tekergő az Adrián Oo--Kerékpártúra a tengerig 2013 Augusztus

Szeged-Baja-Bosanski Novi-Bihac-Plitvicei tavak

-Covici-Krasno Polje-Biljevine-Senj-Rijeka 653km
Nagyobb térképre váltás

                                                                                                                                                                                                     

Figyelem! Warning! Attention!! Achtung!

Mivel ezúttal egy volt háborús övezeten is átkelünk, így mindenkit megkérek arra, hogy senkise kószáljon el, ahol dzsumbuj van oda TILOS bemenni. Veszély nincs, itt is élnek emberek, állatok, inkább állatok.... Szóval biztonságos a Balkán, csak annyi a dolog, hogy ezúttal nem az erdőben, meg a dzsindzsában végezzük dolgunkat, hanem az emberek által frekventált helyeken. És itt nem a járdára gondoltam, hanem a kocsmára :D

Az alábbi cikkektől nem kell megijedni, egyszerűen csak tartsuk észben.

"Horvátországban 1991-től napjainkig összesen 1975 ember sérült meg aknabalesetben, közülük 509-en halálosan. "

"A legtöbb aknamezőt azokon a területeken létesítették, ahol harcok dúltak a háború idején. Ezek: Nyugat-Szlavónia, Kelet-Szlavónia és Közép-Dalmácia, illetve a tőle északra eső területek, Knin és szélesebb környéke."

"A nyaralásra induló turistákat főleg a tengermellék elaknásítása érinti. Persze hozzá kell tenni, hogy ezeken a vidékeken végezték el a legátfogóbb aknamentesítést, éppen az idegenforgalom miatt. Közvetlen veszély a turistákat még Zadar környékén sem fenyegeti, mindazonáltal be kell tartani a táblák figyelmeztetését."

 

"romos házak közelében, elhagyatottnak tűnő földeken - általában a felfedezésre hívogató részeken, helyismeret vagy helyi kísérő nélkül -, sosem árt az óvatosság.

 Aki autóval barangol a régi hegyi utakon, ne nagyon álljon meg azoknál a „kísértetfalvaknál”, amelyek a kilencvenes évek háborújának emlékeit őrzik. Fényképezni is csak az autó mellől, a közútról érdemes. Sok, szerb tulajdonú házat ugyanis maguk a horvátok aknásítottak el annak idején, hogy a tulajdonosuk ne tudjon visszatérni oda."

Az erdőbe marhára nem szabad bemenni:

Dubravko Kruserovksi szerint a legnagyobb gondot azok a felelőtlen emberek okozzák, akik tönkreteszik vagy ellopják az elaknásított területet jelző táblákat.

 

 http://hvg.hu/vilag/20130404_Horvatorszag_meg_dugig_van_aknakkal

http://www.hirado.hu/Hirek/2012/03/28/15/Meg_mindig_vannak_aknak_Horvatorszagban.aspx

http://www.szabadfold.hu/aktualis/barmikor_felrobbanhat_horvatorszagban

http://mno.hu/migr_1834/haborus_akna_olt_horvatorszagban-214576

 http://belabarna.blog.hu/2009/04/14/aknamezo_az_ut_mellett_horvatorszag

http://www.fokusz.info/index.php?cid=1409458913&sid=1667224876

http://en.wikipedia.org/wiki/Minefields_in_Croatia

http://www.hirek.sk/multunk/20111107230801/Meg-mindig-vannak-aknak-Horvatorszagban.html

http://nol.hu/archivum/archiv-491909

 

 

 

 

0. nap-Aug 12 hétfő délután

Szeged-Kelebia 51km


Nagyobb térképre váltás

Gyülekező hétfő délután 16:50-kor a Maty-érnél lévő kerékpárút végében. Azaz a Kálvária fojatásában a repülőtér mellett, a körforgalom után.  

20:00 körül érkezés Kelebiára

 most jöhet az indulózene

1. nap-Aug 13 Kelebia-Bácsalmás-Baja-Mohács-Villány-Siklós

100km síkterepen

 


Nagyobb térképre váltás

Ébresztő 4:30 körül

Oetkor indulás a 29 km-re lévő Bácsalmásra, honnan a 7:16 vonattal tova Baja 7:42

(50km spórolunk vele) 235 a kerójegy, 325 a diák.

Baja 08:00

A Gemenci erdőn mellett


Nagyobb térképre váltás

Mohács- 12:00 (50km) -egy-két órás nézelődés, fürdés a Dunában.

 

Villány -Borozás 1 óra

Siklós - vármászás (50km)

Sátrazás valahol Európában.

2.nap

Siklós-Drávaszabolcs-Donji Miholjác-Slatina-Daruvar

94km, -szintemelkedés 200m

-első emelkedők


Nagyobb térképre váltás

Kelés 6-kor indulás 7-kor, átmegyünk a határon, és a Dráván.

Slatina 10:00- (45km) +egy óra pihi

Idáig könnyű utunk volt, innentől a hegyek kísérik utunkat- meghódítjuk Papukot :D

200 méteres szintemelkedés, ha nem több

Mondjuk a Slatina-Daruvar távot (50km), ha óránkénti 10km/h-val számolunk, akkor megvan 5 óra alatt. 

Nagyobb térképre váltás

Daruvárig ha elérünk, akkor ott egy órás pihenő, ha nem akkor előtte sátrazás valahol.

-csövezésre alkalmas hely lesz ez a lábmosó asszonyság :)

ez is itt van valahol.....

Egy újabb éjszaka, amikor nem fürdünk, csak palackból

3.nap

Daruvár- Novska- Bosanska Dubica

- 70 km - 200m-es emelkedők 


Nagyobb térképre váltás


egy ideális sátorhely Novskánál

>Elérni Novskát, (50km) átkelés Boszniába. Itt az Una folyó völgyében feltöltődés, s kikapcsolódás vár ránk. A folyóban fürödni SZABAD. A területről annyit, h az országhatárok nem érnek semmit. Bosznia két részre van osztva: Bosnyák és szerb területre. Republika Srpska a Szerb Köztársaság, Federacije Bosna I Hercegovina a Bosnyák Föderáció.

a határnál

A világos szín az ortodox szerb, a sötét a mohamedán bosnyákok területét jelzi. A területen zaljott a '90-es évek legsötétebb európai háborúja a délszláv háború, ami tulajdonképpen egy függetlenségi háború volt. Jugoszlávia felbomlása után először a szlovének szakadtak el. A 10 napos háború alatt néhány szerb katonán kívül senkinek sem esett baja.

Horvátország kilépését már a megmaradt Jugoszlávia nem nézte jó szemmel. Csapatokat küldtek. Bosznia különleges helyzetben volt, mert itt vegyesen laknak a nemzetiségek. A szerbek maguk között megszavazták a Jugoszláviához való csatlakozást, a Bosnyákok pedig a függetlenséget. Hamarosan eldördültek az első lövések (1992) s utána nem volt megállás egész falvakat irtottak ki, etnikai tisztogatásokat végeztek a boszniai szerb szabadcsapatok. '95-ben a horvátok megegyeztek a bosnyákokkal, együttes erővel, a szerb agresszorra vereségek sorát mérték. 1995-ben békét kötöttek. Boszniában két parlament, két hadsereg. A daytoni béke óta az ország nemzetközi ellenőrzés alatt áll, a hatalom az ENSZ-főképviselő  kezében összpontosul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Horvatska Kostajnica



 Una

4.nap

Bosanska Dubica- Bosanski Novi- Bosanska Otoca

-71km - folyóvölgy-nincs emelkedő


Nagyobb térképre váltás

Ez a rész viszonylag sík lesz, sztem gond nélkül átgurulunk a völgyön, sok pihenőt tartva.


újabb kiválló sátorhely 

Forrás Kostajnicánál, a Balkánon nincsenek közkékkutak.

Una-una-Una





Otoka

Az Una fordulója Otokánál

5. nap

Bosanski Otoca-Miostrah- Prnjavor- Plitvicka Jezera

 

73 km - Bihactól felfele 300m,400m, 500m 

Nagyobb térképre váltás

A vár az Una jobb partján, Osztrozsác (Ostrožac) és Krupa (Bosanska Krupa) között, egy Miostrah településének irányába néző, csúcsos hegyen állt. 1286-ból van az első írásos emlék.

6.nap -: Plitvice

Egész napos barangoló a Nemzeti Parkban.

60kuna a diák belépő, köbö 2500 ft.

 

 

7.nap Plitvicka Jezera- Otocac 

-40km - 500-as szintről fel 600m, 700m-ig


Nagyobb térképre váltás



8.nap Otocac-Senj

-40 km- 400m-ről 500-600m-ig

Nagyobb térképre váltás

Krk szigete a hegyről



Szennyben elérni a tengert.

út senj felett2.jpg

A város felett a Google radarján. 

9.nap Senj

Strand és amit akartok, közelben van az Ujcai kemping, ahol magyar búvárbázis van.

senj.jpg

10. nap Senj-Selce

-30km- 100m fölé


Nagyobb térképre váltás

11. nap Selce-Rijeka

-34km- 200mfölé


Nagyobb térképre váltás

 

 

12.nap Rijeka-Koprivnica-Gyékényers

A vonat Rijekából hajnalban (05:45) indul Koprivnicáig, Ez Kanizsa alatt van a horvát oldalon. 146 kunába (6000Ft) kerül a jegy. A kerékpárjegy alkuképes. Átttekerés a zöldhatáron, :)

vonat.png

Koprovnica 11 órakor érkezés. Áttekerés Gyékényesre( 37km) 13:27kor indul a személyvonat Dombóvárra, onnan 


Nagyobb térképre váltás

átszállással 16:11-kor indul a másik személy Bajára, Itt megint át kell szállni a félegyházira, ami letesz Mélykúton 18:45-kor. Atis továbbmehet félegyházára (20:14), onnan van vonat 20:30-kor Szegedre.

A hazafele vonat ára:

Gyékényes-Bácsalmás: 1850Ft

kerójegy: 925Ft